Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role stereotypů a předsudků ve výuce německého jazyka na základních školách
Hluštíková, Eliška ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Botlík Nuc, Tomáš (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na roli stereotypů a předsudků ve výuce německého jazyka na 2. stupni základní školy a klade si za cíl přispět k širšímu chápání vztahu mezi stereotypy, předsudky a výukou němčiny, a to jak na akademické půdě, tak v kontextu praktického pedagogického působení. Teoretická část práce se zabývá výukou němčiny jako cizího jazyka, analýzou RVP a klíčových kompetencí ve vztahu ke stereotypům a předsudkům, charakteristikami stereotypů a předsudků a rozdílu mezi těmito dvěma pojmy. Praktická část práce se zaměřuje na realizaci výzkumu, jež je uskutečněn formou dotazníků pro žáky základních škol, strukturovanými rozhovory s vyučujícími němčiny na základních školách a analýzou školních vzdělávacích programů jednotlivých základních škol. Data získaná z výzkumu jsou analyzována a interpretována za účelem identifikace konkrétních stereotypů a předsudků, které ovlivňují výuku jazyka.
The Use of Multimedia Applications for the Development of Language Training Linguistic Devices in the Teaching of German as a Foreing Language
Borková, Tereza ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce) ; Botlík Nuc, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice implementace moderních technologií a multimediálních aplikací do výuky němčiny jako cizího jazyka. První část práce se zaměřuje na vymezení teoretických východisek. Jsou zde představeny důležité pojmy sloužící k lepší orientaci v problematice práce. Dále je popsána role technologií ve společnosti a i ve výuce. Zároveň jsou v této části uvedeny teoretické poznatky k používání moderních technologií v čase pandemie Covid-19 a srovnání frekvence jejich používání před pandemií a po ní, tedy v současné době. V neposlední řadě jsou popsány výhody a úskalí, která přináší používání moderních technologií ve výuce. Rovněž je zde uveden výčet multimediálních aplikací, které lze ve výuce němčiny využít. V další části práce, která je založena na kvantitativním výzkumu, analyzujeme výsledky dotazníkového šetření, které proběhlo u žáků a učitelů 2. stupně základních škol a nižšího stupně víceletých gymnázií. Dospěla jsem k takovým výsledkům, že žáci i pedagogové se staví k využívání moderních technologií ve výuce vesměs pozitivně. Někteří vyučující používají technologie méně, protože zastávají názor, že jsou žáci rozptýleni a nesoustředěni. Naopak žáci vnímají moderní technologie jako prostředek, který je motivuje k lepším výsledkům a přináší do tradiční výuky oživení....
Metoda CLIL v přírodopisu - návrh materiálů propojujících výuku německého jazyka a přírodopisu
HAŠKOVÁ, Tereza
Cílem této bakalářské práce bylo navržení dvou výukových jednotek, které budou zpracovány dle zásad metody CLIL (Content and Language Integreated Learning), která propojuje výuku nejazykového předmětu (přírodopisu na základní škole, respektive biologie na gymnáziu) s výukou cizího jazyka, v této práci konkrétně německého jazyka. Navržené pracovní listy jsou zaměřeny na biologii člověka, přesněji na učivo dýchací soustavy a oběhové soustavy.
Dramatická výchova ve výuce německého jazyka na waldorfské škole
Liberdová, Lea ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Předkládaná diplomová práce se věnuje uplatnění dramatické výchovy ve výuce německého jazyka na waldorfské škole. Samotný obsah přináší teoretický vhled do základních pojmů a principů dramatické výchovy a výuky cizích jazyků na základní škole. Pro lepší ujasnění a uchopení jsou proto v úvodních kapitolách tyto základní úrovně, vztahující se k danému tématu, více rozpracovány. Do teoretické části práce byly také zařazeny kapitoly vztahující se k waldorfské pedagogice a jejím základním principům. V praktické části bylo jedním z hlavních cílů ověření, zda mohou metody dramatické výchovy v rámci výuky německého jazyka podpořit žákovu schopnost vyjadřování, s důrazem na verbální složku. Práce také zahrnuje deskripci a reflexi tří výukových lekcí, jejichž cílem bylo zjistit, zda zvolené metody dramatické výchovy ve výuce cizích jazyků mají vliv na schopnost žáků efektivně komunikovat a na celkový výsledek učebního procesu. V závěru práce jsou popsána zjištění, která potvrzují přínos zařazení prvků dramatické výchovy do výuky cizích jazyků, a také, kde se jejich vliv nejvíce projevil.
Projektová výuka v současném pojetí vyučování němčiny jako cizího jazyka
Hrůzová, Veronika ; Švermová, Dagmar (vedoucí práce) ; Bučková, Tamara (oponent)
Diplomová práce se zabývá projektovou metodou v kontextu dalších soudobých metod. V teoretické části se tato práce zabývá tím, jak je německý jazyk popsán v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání, a opírá se o teoretické poznatky projektové metody. Práce se dále orientuje na přípravu projektu, vlastní realizaci, prezentaci a jeho evaluaci. Hlavním cílem praktické části je vypracování návrhu projektu v německém jazyce, který je následně realizován na základní škole. Na základě vyhodnocení dotazníků také praktická část srovnává v několika aspektech názor žáků na běžnou a projektovou výuku a zaměřuje se rovněž na motivační aspekt, který projektová výuka přináší. Klíčová slova projekt, projektová výuka, výuková metoda, vyučování německého jazyka, spolupráce žáků, základní škola
Využití mobilních dotykových technologií ve výuce německého jazyka
BERKOVCOVÁ, Martina
Tato diplomová práce se zabývá tématem využívání mobilních dotykových technologií ve výuce německého jazyka. Teoretická část práce na základě odborné literatury shromažďuje základní fakta a poznatky o mobilních dotykových zařízeních, která jsou důležitá pro práci s těmito zařízeními jako didaktickou pomůckou. Dále se práce na teoretické rovině zabývá informacemi o výukových aplikacích a metodách výuky, při kterých lze využít tyto dotykové technologie. Praktická část práce se věnuje výsledkům výzkumného šetření, a to dotazníkovému výzkumnému šetření a výsledkům z ukázkové hodiny. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že mobilní dotykové technologie nejsou ve školách velmi rozšířeny, a pokud jimi školy disponují, nejsou při vyučovacích hodinách běžně používány. Tato diplomová práce se snaží čtenářům podat komplexní popis možností didaktického a metodického využití mobilních dotykových zařízení ve výuce německého jazyka.
Významné cézury v postavení němčiny na českých školách od roku 1918 do současnosti s přihlédnutím k podpoře aktuálního rozvoje
Dobrá, Pavlína ; Švermová, Dagmar (vedoucí práce) ; Bučková, Tamara (oponent)
Diplomová práce se zabývá významnými cézurami ve výuce němčiny na českých školách za posledních 100 let. V teoretické části je poskytnuta základní charakteristika jednotlivých období, která je úvodem do části praktické. Cílem teoretické části je poskytnout stručný a výstižný přehled událostí, jež měly na postavení němčiny vliv. Praktická část obsahuje analýzu jednotlivých programů na podporu němčiny. Programy jsou v práci rozděleny na kvalitativní, mezi něž jsou zařazeny školy, jejichž cílem je zajistit kvalitní výuku převážně v němčině, a programy kvantitativní, jejichž cílem je šíření a podpora volby němčiny jako cizího jazyka. V závěru je na základě srovnání statistik a programů konstatováno, zdali byly tyto programy pro postavení němčiny na českých školách přínosem.
Významné cézury v postavení němčiny na českých školách od roku 1918 do současnosti s přihlédnutím k podpoře aktuálního rozvoje
Dobrá, Pavlína ; Švermová, Dagmar (vedoucí práce) ; Bučková, Tamara (oponent)
Diplomová práce se zabývá významnými cézurami ve výuce němčiny na českých školách za posledních 100 let. V teoretické části je poskytnuta základní charakteristika jednotlivých období, která je úvodem do části praktické. Cílem teoretické části je poskytnout stručný a výstižný přehled událostí, jež měly na postavení němčiny vliv. Praktická část obsahuje analýzu jednotlivých programů na podporu němčiny. Programy jsou v práci rozděleny na kvalitativní, mezi něž jsou zařazeny školy, jejichž cílem je zajistit kvalitní výuku převážně v němčině, a programy kvantitativní, jejichž cílem je šíření a podpora volby němčiny jako cizího jazyka. V závěru je na základě srovnání statistik a programů konstatováno, zdali byly tyto programy pro postavení němčiny na českých školách přínosem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.